- dinsdag 11 juni 2019
Een week verder en daar zit ik dan achter mijn peceke, zin om wat op papier te zetten ? Eigenlijk niet , met nog acht van de tien duiven onderweg van Vierzon voel je je niet echt happy. Nog erger is dat ik tot vandaag goed te spreken was over de LC van afdeling 5 maar vandaag hebben ze gewoon flink geblunderd. Vierzon had nooit vervlogen mogen worden. Degene die nu zeggen ,daar heb je hem weer of achteraf kijk je een ezel in zijn kont , mogen dat, maar ik zal het proberen begrijpbaar te maken en te onderbouwen. Zaterdagmiddag boog ik mij weer over de voorspellingen van zondag en de conclusie was dat de dagfondduiven terug konden naar Blois, direct rijden dan de duiven nog verzorgen en vroeg in de ochtend los. De lijn Blois , Peronne is dezelfde tov Nederland maar ten oosten van Blois lag een regenfront wat zou gaan uitbreiden en wat doet de LC van onze afdeling ze gaan naar Vierzon , recht achter het regenfront. Lossen droog en prima maar dan knallen de duiven tegen die muur van regen aan. Dit had beter bekeken moeten worden en had nooit mogen gebeuren. Natuurlijk , ik heb nog een mooie en niet te late duif en de doffer heeft zijn werk gedaan maar de schade is te groot om daar plezier van te beleven.
Ook vlogen onze duiven Peronne en daar lag de snelheid wel heel hoog werd ook een mooi concours al waren de duiven hier niet vroeg, maar ook hier viel er een groot gat na de vijfde duif en kwam doffer zeven en acht met roze neusdoppen thuis van het water dus ook al in regen gezeten, vermoedelijk vanuit oosten gekomen en het regenfront ook aangetikt.
Coach zit niet zo te zeiken denk u inmiddels en gelijk hebben jullie, deze week de jongen weggebracht tot drie keer en deze lossingen verliepen prima en ik kon de jonge duiven niet voorrijden. De laatste keer reed Ienepien maar die had (met haar pols in een braise) problemen om de mand uit de auto te halen. Gelukkig ben ik nu geholpen door een collega duivenmelker met twee reismanden met schuif dus zal het komende week voor Ienepien een stuk makkelijker worden.
Wederom liep ik deze week tegen de domper aan wat de voorbereiding van het jonge duivenseizoen betreft, de oude antenneplaten worden niet meer gerepareerd, te oud geen onderdelen meer zeg de Benzing importeur. En daar sta je dan , nieuw kopen met GPS 2021 in het vooruitzicht heeft geen zin daar dan stoppen een logisch gevolg is van het kostenplaatje wat we krijgen voorgeschoteld en ga ik door dan moet ik via het NPO toch een ECS leasen. Dus wat ik nu zou aanschaffen kan dan de prullenbak in. Gelukkig kwamen er twee kleine antennes via een duivenmelker en die gaan deze week in de plank en kijken hoe dat dan gaat aflopen.
Wel is het gelukt met veel brand- en plakwerk eindelijk het dak van het jonge duivenhok dicht te krijgen, iets waar ik uiteraard weer blij om ben.
Al met al dus allemaal niet echt een relax weekje , maar we buffelen verder.
Tot de volgende rondom.
Kees Commijs RPW
Racing Pigeon Whisperer.