Petrus Stas
- woensdag 02 maart 2022
FLATERENDE KBDB 30 domme vragen
Vraag 8 van de domme vragen: zal men gelijktijdige lossingen van verschillende landen op één en dezelfde losplaats proberen te voorkomen, door een ‘vluchtencoördinator’ aan te stellen?
Op de algemene vergadering van 18/2/22, werd onze vraag 8 duidelijk beantwoord. Er zal een lossingcoördinator aangesteld worden. PROFICIAT aan de KBDB en de NPO er is geluisterd naar de vraag van de liefhebbers.
Tekst KBDB
12.7 Coördinatie lossingen tussen NPO en KBDB via Whatsapp groep Een Whatsapp-groep, alwaar de verantwoordelijken van de afdelingen van de NPO en de lossingsverantwoordelijken van de KBDB zullen worden in opgenomen, zal worden gecreëerd zodat de lossingsuren voorafgaandelijk kunnen worden vermeld en de andere lossingen hierop kunnen worden afgestemd.
Vraag 14 van de domme vragen: zal er iets gedaan worden voor een diervriendelijk transport?
Ook deze vraag 14 werd beantwoord en voldoet gedeeltelijk aan onze verwachtingen, op de GROTE FOND vluchten zal er een verluchtingsruimte voorzien worden van 4 cm tussen de manden (korven) en er dient 40cm ruimte gelaten tussen de bovenste mand (korf) en het plafond. (dak) Het zou ook SPIJTIG geweest zijn, dit enkel voor de internationale vluchten te gebruiken. Wel hopend dat dit in de toekomst uitgebreid zal worden naar alle nationale- en provinciale vluchten.
Tekst KBDB
12.5.3 Aanpassing criteria wegvervoer ingevolge de module voor de plastieken manden in 2022 voor de grote fond wedvluchten Voor de Belgische duiven op de grote fond wedvluchten zijn er tussenstukken op de manden en dit om de ventilatie tussen de manden te garanderen. De afstand van 40 cm tussen de bovenste mand en het plafond van de vrachtwagen blijft behouden.
Er is toch ook eens goed nieuws te rapen bij de KBDB.
Stas PJ