Petrus Stas
- zondag 24 januari 2021
Flaterende KBDB
BYE BYE BARCELONA
De koninginnevlucht verdwijnt
Nadat de KBDB vorig jaar Club du Wallonie buiten spel heeft gezet, is het dit jaar de beurt aan Cureghem Centre. Beide niet west georiënteerd.
Vanaf 2021 zal Barcelona door de Belgische verstandhouding georganiseerd worden.
Cureghem Centre mag voorlopig nog enkel Cahors inrichten, al de rest is foetsie.
Is dit de eerste stap naar het einde voor Barcelona?
Aurillac, een vlucht veel oostelijker gelegen, verdwijnt van de kalender. Maar Périgeux, 150km meer westelijker gelegen, komt er wel bij.
Persoonlijk zijn wij geen voorstander of fan van inrichters omwille van hun ”nooit genoeg” visie.
Maar veranderen van inrichter om hetzelfde te krijgen, is geen oplossing.
Voor de KBDB zou Barcelona verleden tijd zijn. Er is zelfs sprake van vervanging door San Sebastian, uiterst west en 150km korter.
Om dit te bekomen gebruikt men weer het gemakkelijke slachtoffer DIERENWELZIJN en waarvoor men drogredenen aanhaalt, zoals een gemakkelijker vliegroute en de opwarming van de aarde (te warm). Er wordt niets anders gedaan dan het woord DIERENWELZIJN misbruiken om hun goesting te verkrijgen. Zoals het overladen vluchtprogramma voor jonge duiven. Zelfs voor hun eigen ingerichte vluchten, geven ze de mogelijkheid om de jonge duiven uit te persen als een spons.
Zou de KBDB niet beter eerst in eigen boezem kijken en hun dieronvriendelijk vervoer bekijken? Waarom anders kunnen de Nederlanders hun Barcelona op nog geen twee dagen sluiten?
Voor onze noorderburen is Barcelona ook in Catalonië gelegen en op een veel grotere afstand dan bij ons. Dat de ZLU niet akkoord is met de gang van zaken lijkt ons niet meer dan normaal.
En de Fransen nog minder. Dit is ook geen geheim daar, omdat waarschijnlijk bij een kortere vlucht de minimum afstand vergroot wordt voor deelname en velen dan niet meer kunnen deelnemen.
In Frankrijk denkt men hardop na om in het eerste weekend van juli Alicante te spelen, als Barcelona vervangen word door een kortere vlucht.
Of spelen hier weer andere belangen?
Zoals meer westelijk gelegen vluchten en de oostkant gebruiken om de kas te spijzen.
De Belgische verstandhouding komt immers uit West Vlaanderen en richt nu 3 van de 7 internationale vluchten in en 7 van de 9 nationale fondvluchten.
® Het kelderen van het marathon spel, omdat dit niet in het plaatje past van de KBDB?
® Tellen voor de KBDB enkel nog commerciële vluchten?
® Heeft voor de KBDB nog alleen de grote halve fond reden van bestaan?
® Tellen buiten de commerciële hokken de gewone liefhebbers ook nog mee?
Welke monumenten moeten nog verdwijnen?
Hebben we in de toekomst nog internationale vluchten?
Stas PJ
https://www.facebook.com/Duiven-aanmelding-496981040791030/