Petrus Stas
- woensdag 27 september 2023
::: WAAR ::: Te lezen op de site van de KBDB en op de privéclub KBDB van de Nationale voorzitter Pascal Bodegien. Wat lezen we, 17 duiven ontsnapt op nationale Chateauroux 9 september 2023 om 7u24 van het lokaal Ruiselede. En toch ging de lossing gewoon door om 8u00.
Proficiat, met deze communicatie er werd één klein stapje vooruit en twee stappen achteruit gezet.
Excuses zijn er aangeboden, of deze oprecht zijn is wat anders.
Zijn deze excuses niet gedaan uit een opstapelingen van voorafgaande fouten?
::: HIER ::: Te lezen bij de KBDB.
_________
09-09-2023: De KBDB, als inrichter, wenst zich te verontschuldigen ten overstaan van de gedupeerde vereniging en vooral ten overstaan van de getroffen liefhebbers.
We zullen bij de vervoerder tussenkomen om, op financieel vlak, iets terug te doen voor de betrokken liefhebbers.
_________
08-09-2023: ook te lezen bij de KBDB.
Wij vragen bovendien aan de vervoerders om 2 drinkbakken te bevestigen aan de transportmanden en dit vanaf de ophaling van de duiven.
_________
06-09-2023: toen al te lezen bij de KBDB.
- het maximum aantal duiven per mand te beperken tot 20 duiven i.p.v. 22.
- 2 drinkbakken te bevestigen aan de transportmanden.
- de vervoerders te wijzen op het feit dat er voldoende vers drinkwater voor de duiven dient meegenomen te worden om te gebruiken tijdens het transport en op de lossingsplaats.
Controle op de bevestiging van 2 drinkbakken aan de transportmanden zal door de nationale ondervoorzitter en mezelf worden uitgevoerd bij de betrokken vervoerders.
Ikzelf zal aanwezig zijn op de lossingsplaats van Châteauroux bij aankomst van de konvooien op vrijdag 08/09/2023 en dit tot en met het lossen van de duiven.
_________
Allemaal mooie voornemens!
::: NERGENS ::: Nergens of bijna nergens foto’s te zien van de vlucht Chateauroux. Als men wil spreken over communicatie en eerlijke duivensport, toon dan aan de hand van foto’s of videobeelden de werkelijke toestand ter plaatse en laat de liefhebbers zien en meebeleven hoe het transport verloopt vanaf het vertrek tot aan de lossing. Maar neen, dat mag nu zeker niet meer na St Vincent.
Nergens hebben we 2 drinkbakken aan de manden gezien.
Nergens hebben we kunnen zien of de ruimte boven de manden gerespecteerd werden.
Nergens hebben we kunnen zien of de tussenstukken gebruikt werden, met temperaturen boven de 30 graden.
Nergens hebben we weet van rustpauzes, en zeker niet van verluchten en drenken onderweg.
Dit terwijl in Nederland het HITTEPROTOCOL van toepassing was. Voor onze leiders is dit ver van hun bed show. Wel hebben we één video gezien waar een clown het startsein van lossing gaf, leunend op een van de auto’s betaald door ons liefhebbers.
Dit noemt de KBDB COMMUNICATIE, selectief tonen wat men wil tonen, maar de ware bevindingen niet durven tonen. Hier werd er ook effectief toegepast wat in de ontbonden Watts App groep met betrekking tot St Vincent te lezen was.
Dit noemt de KBDB EERLIJKE DUIVENSPORT, andere laten opdraaien voor een vergoeding, terwijl zij de inrichters en de eindverantwoordelijke zijn. Was onze voorzitter dan toch niet ter plaatse, want in zijn aanwezigheid kan er immers niets misgaan, naar eigen zeggen toch? Na tweemaal Barcelona en nu Chateauroux waar hij ter plaatse coördineerde werd het een fiasco, onbekwaamheid ten top.
Als het een andere was lag zijn C4 al klaar.
Dit noemt de KBDB DIERENWELZIJN, in Nederland en Duitsland werd het weekend van 9 en 10 september 2023 het HITTEPROTOCOL in werking gesteld, er mochten daar geen kleine halve fond vluchten vervlogen worden voor jongen duiven.
Waren de KBDB leiders de week voor 9/10 september in verlof?
Want bij de KBDB vonden ze een vlucht van dik 550 km voor het noorden van het land, gewoonweg een snelheidsvlucht.
Stas PJ