Jos Nijman
- zondag 05 januari 2020
Geachte besturen van de Afdelingen 2, 4, 5, 6, 7 en 9,
Betreft: reactie op de openbrief van Dhr. Blaak van27 december 2019 Arnhem, 03 januari 2020
Geachte besturen van de Afdelingen 2, 4, 5, 6, 7 en 9,
Wij bevestigen de ontvangst van uw schrijven van 27 december 2019. Hoewel dit een openbrief is die formeel niet om een beantwoording vraagt geven we toch een korte reactie. Uw brief is een opsomming van vermeende tekortkomingen van het NPO bestuur. Inhoudelijk zullen we niet ingaan op alle beschuldigingen. Het publiceren van deze brief op verschillende sites zorgt voor een behoorlijk negatieve beeldvorming en beïnvloeding van de leden. Wij herkennen en erkennen verschillende punten uit uw schrijven maar willen u er ook op wijzen dat we niet eerder concrete voorstellen tot verbetering vanuit de ledenraad hebben ontvangen ! Twee belangrijke punten uit uw schrijven kunnen we eenvoudig beantwoorden;
1. U wenst kennelijk een ander NPO bestuur. Onze NPO organisatie heeft statuten en reglementen die volkomen helder zijn over de totstandkoming van een NPO bestuur. U heeft op 11 december 2019 een duidelijke procedurebeschrijving hierover ontvangen. Ten overvloede en om elke vorm van objectiviteit te waarborgen hebben we een Selectiecommissie benoemd die een aanbeveling zal doen waarover door de ledenraad op 14 maart 2020 beslist gaat worden.
2. De procedure om tot een vernieuwing van onze reglementen te komen is u genoegzaam bekend. U heeft daar kennelijk geen bijdrage aan willen leveren. Een procedure voorstellen die in onze organisatie volkomen afwijkt van de normale bestuurlijke gedragsregels, vastgelegd in Statuten en een HHR, is vreemd. Deze gedragslijn kunnen we als bestuur niet volgen.
Wij wensen als bestuur de NPO reglementen te volgen en te hanteren.
NPO bestuur,