
Onderwerpen waar je over schrijft schrijf ik vaak uit ervaring of hoe ik iets iets zie of lees. Lezen betekent: 
 Lezen of lexicale verwerking is het opnemen en verwerken van geschreven of gedrukte woorden (schrift). Bij lezen 
 moeten zowel individuele woorden als het zinsverband worden begrepen. Dat woord zinsverband is voor vele 
 anders. Ik lees vaak op een andere manier dan een gemiddelde. Ik zou in een verhaal vaak het stukje gevoel wat
 op papier komt. Een zakelijk weergave van een onderwerp doen me vaak de haren rijzen. Waarom dan ? Een sport
 die onderbouw wordt door mensen met een heldere kijken en gebouwd is op mensen, die dit vrijwillig doen.
 Autoritair gedrag waar sommige denken meer mee te bereiken werkt niet. Ik heb er al wat over geschreven, maar
 wil het toch nog eens bespreekbaar maken. Niet tot ik alles beter weet, maar probeer me in sommige gedachte
 gangen in te lezen. Door een tal van zaken en die individueel allemaal op zich zelf staat. Er zijn mensen, die hun
 sport gevoelsmatig niet meer kunnen beoefenen als graag beoogt werd. Duivenmelker willen graag keuzes kunnen maken.
 Diverse mensen wilde als grensgeval in een andere afdeling spelen. Demoncraties was het zeker niet. Men mocht niet
 over en zou het wil mogen kon je niet deelnamen aan kampioenschappen enzovoorts. Rond 2018 waren er meerdere 
 gevallen van dispensatie. Eén persoon vroeg me waar moet ik zijn. Ik stuurde hem door op dat moment naar de hoogste
 macht, dat was de voorzitter van het NPO.  Het enigste antwoord wat kwam was nee, dit gaat niet gebeuren. De Limburger
 verkoos in Duitsland te gaan spelen, waar het probleem nie gemaakt wordt. Dat is ook de redenwaarom heb ik het boek 
 gesloten. Wat voor belanghebbende noodzaak was heb ik dus gezien.
 
 Nu er een nieuw bestuur is en men veranderingen wil laten zien worden de werkgebieden betreft berekeningen via
 coordinaten samen gevoegd. Is dat gezien uit een verdien model of kosten besparend of meer gezien vanuit de  duivenmelker. 
 Een vraag die ik me stel, want verdere info van het plan heb ik nergens gelezen. 
 Als je een rayon maakt bijvoorbeeld Maastricht, Arnhem, Buurmalsen hoe ga je dat doen ? Vitesse en midfond 
 zal een echt vraagstuk worden betreft de wind enzovoorts. Ik heb wel wat ideetjes, maar we wachten dat er meer bekend is. 
 
 Je mag natuurlijk altijd iets sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. t.a.v. Henri Wittens. 
 
 Waarom maïs voor duiven in de vrachtauto. Hier een oude verklaring. 
 
 Een oude Belgische liefhebber die ik ontmoete in plus minus 1970 bij Vanhee in Wervik,( ik werkte daar rond menen en 
 Wervik )had een verhaal over hoe de mais tijdens vervoer ontstaan was 
 Hij vertelde dat in de tijd toen er nog geen grote voerfirma's waren, de plaatselijke molenaar met gerst, tarwe, erwten en 
 maïs duivenvoer maakte.In die tijd waren de manden van rotan,de bodem was bespannen met jutte. 
 Als bodembedekking werden houtkrullen gebruikt.Omdat mais erg goedkoop was en de duiven de maïs ( grootste van 
 alle toen gebruikte zaden)het gemakkelijkst tussen de houtkrullen konden vinden en opeten, dat zou dus het ontstaan van maïs 
 als transportvoer zijn 
 Volgens Steven van Breemen kan dat weleens Andre Brouckaert zijn geweest aan de hand van mijn beschrijving 
 
 
 Tot het volgende schrijfsel....