- dinsdag 07 mei 2024
Onderwerpen waar je over schrijft schrijf ik vaak uit ervaring of hoe ik iets iets zie of lees. Lezen betekent:
Lezen of lexicale verwerking is het opnemen en verwerken van geschreven of gedrukte woorden (schrift). Bij lezen
moeten zowel individuele woorden als het zinsverband worden begrepen. Dat woord zinsverband is voor vele
anders. Ik lees vaak op een andere manier dan een gemiddelde. Ik zou in een verhaal vaak het stukje gevoel wat
op papier komt. Een zakelijk weergave van een onderwerp doen me vaak de haren rijzen. Waarom dan ? Een sport
die onderbouw wordt door mensen met een heldere kijken en gebouwd is op mensen, die dit vrijwillig doen.
Autoritair gedrag waar sommige denken meer mee te bereiken werkt niet. Ik heb er al wat over geschreven, maar
wil het toch nog eens bespreekbaar maken. Niet tot ik alles beter weet, maar probeer me in sommige gedachte
gangen in te lezen. Door een tal van zaken en die individueel allemaal op zich zelf staat. Er zijn mensen, die hun
sport gevoelsmatig niet meer kunnen beoefenen als graag beoogt werd. Duivenmelker willen graag keuzes kunnen maken.
Diverse mensen wilde als grensgeval in een andere afdeling spelen. Demoncraties was het zeker niet. Men mocht niet
over en zou het wil mogen kon je niet deelnamen aan kampioenschappen enzovoorts. Rond 2018 waren er meerdere
gevallen van dispensatie. Eén persoon vroeg me waar moet ik zijn. Ik stuurde hem door op dat moment naar de hoogste
macht, dat was de voorzitter van het NPO. Het enigste antwoord wat kwam was nee, dit gaat niet gebeuren. De Limburger
verkoos in Duitsland te gaan spelen, waar het probleem nie gemaakt wordt. Dat is ook de redenwaarom heb ik het boek
gesloten. Wat voor belanghebbende noodzaak was heb ik dus gezien.
Nu er een nieuw bestuur is en men veranderingen wil laten zien worden de werkgebieden betreft berekeningen via
coordinaten samen gevoegd. Is dat gezien uit een verdien model of kosten besparend of meer gezien vanuit de duivenmelker.
Een vraag die ik me stel, want verdere info van het plan heb ik nergens gelezen.
Als je een rayon maakt bijvoorbeeld Maastricht, Arnhem, Buurmalsen hoe ga je dat doen ? Vitesse en midfond
zal een echt vraagstuk worden betreft de wind enzovoorts. Ik heb wel wat ideetjes, maar we wachten dat er meer bekend is.
Je mag natuurlijk altijd iets sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. t.a.v. Henri Wittens.
Waarom maïs voor duiven in de vrachtauto. Hier een oude verklaring.
Een oude Belgische liefhebber die ik ontmoete in plus minus 1970 bij Vanhee in Wervik,( ik werkte daar rond menen en
Wervik )had een verhaal over hoe de mais tijdens vervoer ontstaan was
Hij vertelde dat in de tijd toen er nog geen grote voerfirma's waren, de plaatselijke molenaar met gerst, tarwe, erwten en
maïs duivenvoer maakte.In die tijd waren de manden van rotan,de bodem was bespannen met jutte.
Als bodembedekking werden houtkrullen gebruikt.Omdat mais erg goedkoop was en de duiven de maïs ( grootste van
alle toen gebruikte zaden)het gemakkelijkst tussen de houtkrullen konden vinden en opeten, dat zou dus het ontstaan van maïs
als transportvoer zijn
Volgens Steven van Breemen kan dat weleens Andre Brouckaert zijn geweest aan de hand van mijn beschrijving
Tot het volgende schrijfsel....