Artikelen
- dinsdag 27 juni 2023
.
Beste sportvrienden,
het ZLU seizoen is begonnen. In het voortraject was er veel animo voor deze openingsvlucht 2023.
het ZLU seizoen is begonnen. In het voortraject was er veel animo voor deze openingsvlucht 2023.
.
.
Instructies en labels komen op tafel !
.
.
Poulebrieven worden ingevuld !!
.
.
EC systemen worden op orde gebracht !!
.
.
Kan er nog eentje bij !!
.
.
De verwachting voor de dag van lossing !!
.
.
Iedereen heeft zijn plekje, ook Hub !!
.
Er waren enkele logistieke wijzigingen aangebracht i.v.m. wegomleidingen en verzoek om eerder opgehaald te worden. Haringvlietbrug is afgesloten vandaar dat Klaaswaal voor Middelharnis werd opgehaald. De route liep vervolgens goed. Mocht het niet zo zijn, bel me even !
.
.
Maasdijk is tevreden, de duiven zijn al om 19.45 in de wagen !! Route 3 werd omgekeerd opgehaald, Maasdijk als 1e, Ijsselstein als laatste, dit is een experiment, wordt vervolgd !
.
.
.
Het WCS controle systeem in werking !!
.
.
.
De aanvoertroepen in aktie !!
.
.
Het voornaamste bij deze tropische temperaturen !
Water, water en nog eens schoon water !
.
.
Netjes inladen, rij bovenlangs vrij om nog extra te ventileren !
.
.
Tussen de bedrijven door, even lekker lunchen.
Smakelijk eten, noeste ZLU werkers !!
.
Sportvrienden,
zoals het onderstaande overzicht aangeeft een duidelijke afname overal inzake het aantal ingekorfde duiven. De reden is bekend en vaak genoeg ook op FB vermeld, het opleer-seizoen was zwaar en vaak moeilijk. Vaak genoeg hoorde ik dit jaar dat het “aantal vlieguren “ en niet het aantal gevlogen kilometers bepalend is voor het opleren. Begrijpelijk, voorheen was ca. 2.000 km als voorbereiding vaak voldoende, met gem. 75/80 km/uur vlogen de duiven dan gem. 25 uur.
zoals het onderstaande overzicht aangeeft een duidelijke afname overal inzake het aantal ingekorfde duiven. De reden is bekend en vaak genoeg ook op FB vermeld, het opleer-seizoen was zwaar en vaak moeilijk. Vaak genoeg hoorde ik dit jaar dat het “aantal vlieguren “ en niet het aantal gevlogen kilometers bepalend is voor het opleren. Begrijpelijk, voorheen was ca. 2.000 km als voorbereiding vaak voldoende, met gem. 75/80 km/uur vlogen de duiven dan gem. 25 uur.
.
.
.
Met de zware vluchten van 2023, waar net gem. 60/65 werd gevlogen ben je al gauw 33 vlieguren kwijt. En zo heeft iedereen zijn eigen mening in deze materie !
Het loodswerk in Rucphen !
In de loods te Rucphen zijn de volgende aantallen verwerkt: Totaal 219 manden. Op de camion met remorque van Fa. Bauwens 189 manden , en 30 manden zijn apart in een kleine wagen geladen. Die komen op de wagen met de Duitse duiven en daar worden nog manden van Belgische duiven aan toegevoegd.
Totaal 217 manden van 18 is 3.906 duiven
Restmand 9 duiven
Restmand 13 duiven
Totaal 3.928 duiven
Vertrek van de 2 wagens dinsdagmiddag rond 14:00 uur.
Het loodswerk in Rucphen !
In de loods te Rucphen zijn de volgende aantallen verwerkt: Totaal 219 manden. Op de camion met remorque van Fa. Bauwens 189 manden , en 30 manden zijn apart in een kleine wagen geladen. Die komen op de wagen met de Duitse duiven en daar worden nog manden van Belgische duiven aan toegevoegd.
Totaal 217 manden van 18 is 3.906 duiven
Restmand 9 duiven
Restmand 13 duiven
Totaal 3.928 duiven
Vertrek van de 2 wagens dinsdagmiddag rond 14:00 uur.
.
.
Pau vrijdag om 08.19 uur
Pau uitgesteld, vanwege lage bewolking en mist die niet snel optrekt.
.
.
3e van links is Frans, onze verzorger. Zijn chauffeur staat tussen Paul en Jorg in.
Jorg ( achterste rij 3e van rechts)
heeft ook Nederlandse duiven verzorgd, die bij hem op de trailer stonden.
Hartelijk dank voor jullie inzet !!
Hub Wetzelaer, Pr. ZLU vluchten.